پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261811
موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگي فرا منطقه‌اي است
تاریخ انتشار : 1402/03/19 13:44:41
نمایش : 337
امام‌جمعه فارسان گفت: دسترسي ايران به موشک‌هاي هايپرسونيک با توجه به آن‌که تاکنون صرفاً روسيه، چين و آمريکا در اين حوزه به موفقيت‌هايي رسيده‌اند، نمي‌تواند داراي پيامدهايي ساده باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا محاسبه‌گر نفس خود هستند و از همه مسائل پيراموني خود عبرت مي‌گيرند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۹۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: امام عليه‌السلام ضمن اين جملات تذکرات مهمي را يادآور شده‌اند. اول هر کس خود به‌حساب خويشتن رسيد، سود برد و هر کس غافل ماند، زيان برد. اساساً کسانيکه حساب دخل‌وخرج خودشان را دارند تلاش مي‌کنند تا سود بيشتري ببرند حالا اگر همين محاسبه را در سود و زيان آخرتي بکار ببندد باز طوري زندگي و عمل مي‌کنند تا سود بيشتري در آخرت ببرند. لذا کار خلاف و انحرافي انجام نمي‌دهند که باعث زيان باشد.
 
امام‌جمعه فارسان به اميدآفريني و ابعاد سه‌گانه آن اشاره داشت و افزود: امسال نيز در سي و چهارمين سالگرد ارتحال امام (ره) رهبر معظم انقلاب با تمرکز بر دو ابزار امام خميني، ايمان و اميد را دو قدرت نرم‌افزاري امام برشمردند که با آن‌ها توانست سه تحول در سطح داخلي، امت اسلامي و در سطح جهان ايجاد کند. حضرت آقا با تأکيد بر اثرگذاري متقابل دو عنصر ايمان و اميد بر يکديگر، توصيه امام و خواست امام از ما را «ادامه راه او» عنوان کردند و روزآمدي و رعايت اقتضائات را الزامات اجتناب‌ناپذير اين مسير دانستند.
 
وي تصريح کرد: با نگاهي واقع‌بينانه به اجزاي اميدآفريني در عرصه عمومي مي‌توان به ۳ ضلع امنيت، کارآمدي و اعتماد اجتماعي اشاره کرد، سه مؤلفه‌اي که بسترساز ايجاد اميد در جامعه‌اند. براي اميدآفريني دو ساحت عمل و احساس وجود دارد. در واقع اميدآفريني زماني معنا دارد که عملي رخ داده باشد و کاري صورت گرفته باشد و دوم آن‌که آن تلاش و عمل به‌گونه‌اي مناسب بازنمايي شود که احساس اميد و نشاط را در جامعه گسترش دهد.طبيعتاً اگر هرکدام از اين دو ساحت، مأموريت خود را به‌درستي انجام ندهد اميدآفريني به‌درستي شکل نخواهد گرفت چه اين‌که اگر کاري شود بدون پيوست رسانه‌اي مردم آن را آن‌گونه که بايد نخواهند ديد همان‌طور که اگر کاري انجام نشود و رسانه‌ها و تريبون‌ها، گزارشي غيرواقعي از آن رويداد را بازنمايي کنند، خروجي جز رشد بي‌اعتمادي ندارد.
 
امام‌جمعه فارسان به موشک فراصوت فتاح هم اشاره‌اي داشت و اظهار داشت: موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگي فرا منطقه‌اي است صبح روز سه‌شنبه با حضور رييس‌جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده هوافضاي سپاه و ساير مقامات دفاعي کشور از موشک فراصوت (هايپرسونيک) فتاح رونمايي به عمل آمد. انتشار اين خبر براي صهيونيست‌ها سرگيجه و هراس و براي جهانيان تحير و شگفتي را در پي داشت.
 
وي عنوان داشت: دسترسي ايران به موشک‌هاي هايپرسونيک با توجه به آن‌که تاکنون صرفاً روسيه، چين و آمريکا در اين حوزه به موفقيت‌هايي رسيده‌اند، نمي‌تواند داراي پيامدهايي ساده باشد. اعلام خبر موشک هايپرسونيک، نشانگر تغيير در آن‌هاست.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به ايران و راهبرد بومي‌سازي امنيتِ خليج‌فارس هم اشاره‌اي داشت و افزود: وزارت خارجه دولت امارات چهارشنبه گذشته اعلام کرد که پس از ارزيابي‌هاي روابط امنيتي، ۲ ماه پيش، از «ائتلاف دريايي خاورميانه» به رهبري آمريکا، خارج‌شده است. اين ائتلاف در سال ۲۰۱۹ به رهبري آمريکا پس از مجموعه اتفاقات و حملات به کشتي‌هاي تجاري و نفت‌کش‌ها تشکيل شد.
 
وي تصريح کرد: يک روز پس از اعلام خروج امارات از ائتلاف دريايي آمريکا، وب‌سايت خبري الجديدِ قطر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ايران، عربستان، امارات و عمان نيروي دريايي مشترک تشکيل مي‌دهند و رايزني‌هاي اين کشورها با هماهنگي چين و باهدف تضمين امنيت دريانوردي در خليج‌فارس آغازشده است.
 
وي گفت: دلايل اين ائتلاف‌سازي و ائتلاف‌سازي، هرچه باشد يک نکته قابل‌انکار نيست و آن اين‌که حتي نزديک‌ترين دوستان و هم‌پيمانان آمريکا نيز، ديگر نمي‌توانند به وعده‌هاي توخالي آمريکا اعتماد کنند. کشورهايي مانند عربستان، امارات و عمان به اين نتيجه راهگشا و مهم دست‌يافته‌اند بدون همکاري با ايران امنيت خليج‌فارس محقق نمي‌شود، لذا بايد با ايران در زمينه‌هاي مهمي همچون تضمين امنيت خليج‌فارس همکاري کنند؛ موضوعي که قطعاً در آينده‌اي نه‌چندان دور شاهد ثمرات و نتيجه مثبت آن خواهند بود. نکته مهم و راهبردي اين است که «بومي‌سازي امنيت منطقه خليج‌فارس» راهبرد قطعي ايران است. راهبردي که با تحقق آنجايي براي نيروهاي بيگانه نمي‌گذارد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html